matiiildalife

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

You are the most perfect man in the world:*

Av Matilda - 5 december 2013 17:03

Idag tänkte jag ta upp en rätt viktig sak, det är iaf en sak som jag tycker är grymt viktig och jag skulle vilja höra era kommentarer om det här!

Världen som vi lever idag, vet ni vad den nästa består av mest? Det är hur ALLA seriöst ALLA, är så himla kroppfixerade och utseendefixerade, och tjejer jag syfer lite på oss nu,

Dagen samhälle är så äcklig läskigt fixerade av dom två sakerna som är hemskt, visst, alla tjejer nu för tiden dom sminkar sig, fixar håret, älskar kläder, iaf jag och mina kompisar och många många fler här i vår värld, och ibland blir jag lite så här, hallå! Du är small som en pinne, och du kallar dig tjock? Du är snygg som en prinsessa och du tycker du är ful som en varulv? Asså lägg av, DU just DU är så grymt snygg, och perfekt som du är!
Gå inte och tro att du är tjock och ful och ingen vill ha dig, för du vet inte vad alla andra tycker om dig, det kanske bara är du som han eller hon tänker på!

Jag har stört mig på det här så länge att vårt samhälle har blivit såhär, jag är inte den tjej som står framför spegel och tycker jag är tjock,äcklig och ful, det är faktiskt tvärt om, jag ser mig själv som, prefekt, så Perfekt som en 12 årig tjej som jag själv vill se ut och tänka, och jag vill absolut inte få hat för jag själv tycker att jag är "perfekt" och jag menar inte att jag är ego men det jag vill säga, jag är nöjd med min kropp, Mitt utseende. Jag ser inte grejen med att ALLA ska se ut som dom här smala Tunna "snygga" modell tjejerna, som visar hur en bekini sitter så kallat "perfekt" på! Asså nej! För DU just DU är så grymt speciell och pefekt, det finns bara en av dig, va nöjd med dig själv, lev ditt liv, tänk inte på vad alla tror att alla tycker om dig! Du är perfekt, och sen det här med att du ser ut att vara 17 år fast är 13, och då ska man få massa skit för att DU just DU ser ut på ett speciell sätt, asså usch ni som klagar på att man inte får se ut så, alla är perfekt som man är och det ska ingen ändra på, du ska va nöjd med dig själv och snäll sluta lyssna på andra!
Och självförtroende är väldigt vikt för alla människor om man inte har det så blir det oftast jobbigt, själv så har jag ett självförtroende som inte finns någon stans eller jag har självförtroende när det handlar om hur jag ser ut osv, och visst alla dagar kanske man har en dåligt hår dag eller bara ser uschlig ut iaf jag, men ta inte det så stort, det är en dag och du förändras inte själv ut av det, du är perfekt!
Och killar nu ska ni komma in lite, nu har ni fått höra att alla tjejer ser inte ut som alla äckliga fejkade modell tjejer med fejkad röv och bröst, är det vad ni vill se oss en tjej, då tycker jag att ni ska tänk om från början, för nej alla är som dom är och vill inte se ut som en äcklig docka för att ni ska bli nöjda, sen finns det alla fina söta killar och det bästa är att det finns mest killar är sånna som älskar tjejer/tjej för den du just är!
Och det hoppas att ingen tar illa upp för det här och att jag inte får nått hat

(Jag säger inte att alla i vår värld är så här, men jag vet att det finns några och jag ville bara få ut mig det här, hoppas ni gillade det här inlägget för jag är väldigt nöjd med det,)

Pusssss och kram på dig, du är perfekt och jag älskar alla er, just för att du är den! :*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 5 mars 2014 16:30

hej.  nu är det mars, nya månad, nya tag.  Sitter just nu och pluggar lite. Inte det roligaste men det måste väll också göras?    på onsdag (den som kommer nästa vecka) så ska jag ha mitt fösta np i engelska, har redan haft allt i svenska och...

Av Matilda - 17 februari 2014 15:56

hej! bloggandet har vart segt nu på sistatiden. Jag har inte haft så mycket lust, haft nationellaprov, vart mycket med skolan och har inte mått så jätte bra. Men i alla fall. imorgon åker jag tillbaka till spanien, det känns såå himla skönt. det är...

Av Matilda - 17 februari 2014 13:51

1. Ditt mellannamn? maria. 2.favorit ämne i skolan?  har nog inget "favorit" men kanske idrott och svenska är rätt kul. 3.favorit låt just nu? let it go- frozen filmen  classic-MKTO sen tycker jag om veronica maggios nyaste album, alla ...

Av Matilda - 6 januari 2014 22:18

Hej, bloggandet just nu går väldigt, väldigt segt. Jag har ingen lust och vet inte vad jag ska skriva om. Jag känner att jag inte vill lägg ner tid på nått som ingen uppskattar, det känns liksom rätt segt. Men nu bara för jag inte vet vad jag ska upp...

Presentation


Hej!
I den här bloggen kommer jag skriva om mitt liv som en aktiv 12 åring som älskar att träna va med kompisar och sjunga.
Ni kommer få bilder om min vardag som en nästan normal ungdom.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards